El Govèrn d’Aran tiene previsto llevar a cabo durante este año 2016 diversas actuaciones de consolidación y adecuación en diferentes iglesias y capillas del Valle de Aran.
Es el caso entre otros de la consolidación de los muros de la iglesia de Sant Esteve y el muro del cementerio de Montcorbau; la consolidación, eliminación de humedades y puesta en valor de la iglesia de Sant Esteve de Betren; los proyectos expositivos de los relojes de los campanarios de Betren, Casarilh y Les; La instalación eléctrica y alumbrado de la iglesia de Sant Fabià de Arres; el montaje expositivo del retablo gótico de la iglesia de Cap d’Aran en Tredòs y la adecuación del campanario; la consolidación del muro de contención de la iglesia de Sant Joan de Arres; la reparación de la estructura y cubierta de la capilla de la Virgen de los Desamparados de Montcorbau; la adecuación de la capilla de la Pietat de Bossòst y la adecuación del conjunto arqueológico de Casteth Leon.
Todas estas actuaciones se enmarcan en el objetivo del Govèrn d’Aran de poner en valor y mantener el patrimonio eclesiástico y cultural del Valle de Aran y a la vez aprovechar el potencial de este patrimonio para explorar nuevas vías en la oferta turística del país.
En este sentido la conselhèra de turismo y Desarrollo económico del Conselh Generau d’Aran Anna Díaz, señaló que «parte de los esfuerzos del Govèrn d’Aran y de Torisme Val d’Aran, irán destinados a enriquecer y mejorar la oferta turística de Valle de Aran que puede ofrecer junto al turismo de nieve y esquí, naturaleza, gastronomía y paisaje, el valor del patrimonio cultural y eclesiástico que despierta mucho interés en visitantes atraídos por la oferta de turismo cultural a los que no queremos renunciar”.
Eth Govèrn d’Aran a previst amiar a tèrme pendent 2016 diuèrses accions de consolidacion e adeqüacion en desparières glèises e capèles dera Val d’Aran.
Ei eth cas entre d’auti dera consolidacion des murs dera glèisa de Sant Esteve e eth mur deth cementèri de Montcorbau; era consolidacion, eliminacion d’umiditats e era metuda en valor dera glèisa de Sant Esteve de Betren; es projèctes expositius des relòtges des campanaus de Betren, Casarilh e Les; Era installacion electrica e er esclairatge dera glèisa de Sant Fabian d’Arres; eth montatge expositiu deth retaule gotic dera glèisa de Cap d’Aran en Tredòs e era adeqüacion deth campanau; era consolidacion deth mur de contencion dera glèisa de Sant Joan d’Arres; er apariament dera estructura e tampa dera capèla dera Vèrge des Desamparats de Montcorbau; era adeqüacion dera capèla dera Pietat de Bossòst e era adeqüacion deth conjunt arqueologic deth Casteth Leon.
Totes aguestes accions s’enquadren en objectiu deth Govèrn d’Aran de méter en valor e mantier er auviatge eclesiastic e culturau dera Val d’Aran e ath madeish temps profitar eth potenciau d’aguest auviatge entà explorar naues vies ena aufèrta toristica deth país.
En aguest sens era conselhèra de Torisme e Desvolopament economic deth Conselh Generau d’Aran Anna Díaz, soslinhèc que «part des esfòrci deth Govèrn d’Aran e de Torisme Val d’Aran, anaràn destinadi a enriquir e melhorar era aufèrta toristica dera Val d’Aran que pòt aufrir ath costat deth torisme de nhèu e esquí, natura, gastronomia e païsatge, eth valor der auviatge culturau e eclesiastic que desvelhe fòrça interès en visitants atrèti pera aufèrta de torisme culturau e que non i volem renonciar”.