L’Associació de Col·laboradors de Protecció Civil de Lleida Província (ACPCLLP) ha organitzat, pel proper 22 d’abril a Salardú, seguint la trajectòria d’anys anteriors i per acord de conveni signat,  una trobada exercici de localització de balises aèries en lloc pròxim a la zona fronterera Pirinenca, una trobada que l’any passat es va fer a Les.

 

 

Entre les 9.00 i les 16.00h. diversos vehicles identificats amb personal degudament uniformat, faran acte de presència a la Vall d`Aran amb els seus equipaments de comunicacions basats principalment en la ràdio localització de balises d’emergència.

Concretament als Aiguamolls de Salardú (Ribera d’Aiguamog), amb els nostres homòlegs de SECOM (Andorra), ADRESEC (França) i la participació d’URE Aran.

Sense suport algú d’infraestructures. Considerant-se cada vegada més com un important recurs alternatiu.

 

PROGRAMA:

Sobre les 9.30h a canal de ràdio directe 145.475

A les 10.00h recepció i cafè a Salardú.

A les 10.30h sortida en direcció al punt d’exercici.

A la mateixa hora l’equip Aiguamolls ha d’estar en ràdio per rebre els assistents en VHF amb la resta del país en freq Remer de HF.

A les 12.00h exercici de pràctiques de localització de balises aèries amb el material conjunt cedit per Adresec.

A les 13.00h retorn a Salardú per recàrrega vitamines revisió i renovació del conveni, comiat i tancament.

Font: proteccio-civil.org